Jakub Ben poprowadzi warsztaty z tworzenia filmowych prewizualizacji 3D podczas Plenerów Film Spring Open. W ramach warsztatów poznacie technikę tworzenia previzów w trójwymiarowym środowisku silnika graficznego Unreal Engine 4 oraz przy zastosowaniu nowej technologii motion-capture Perception Neuron. Przy pomocy dostępnego sprzętu i oprogramowania przygotujecie previz dowolnej sceny filmowej.

aula wykładowa - na widowni posród uczestników warsztatów siedzi Jakub Benphoto Joanna Pieczara
Aula wykładowa podczas Plenerów Film Spring Open. Photo Joanna Pieczara

Warto zaznaczyć, że od kilku lat dostępne narzędzia umożliwiają tworzenie profesjonalnych prewizualizacji bez potrzeby zakupu drogiego sprzętu i oprogramowania. Silnik graficzny Unreal Engine 4 jest programem bezpłatnym, a więc bez problemu będziecie mogli kontynuować pracę nad swoją sceną po zakończeniu warsztatów. Natomiast zestaw do rejestracji ruchu Perception Neuron jest obecnie najtańszym rozwiązaniem tego typu, będącym w zasięgu finansowym małych studiów oraz freelancerów.

Silnik Unreal Engine 4 jest złożonym lecz przystępnym narzędziem, stworzonym głównie w celu produkcji gier video. Jednak rozwój silnika przez firmę Epic Games, otworzył wiele nowych możliwości wychodzących poza ten obszar. Jednym z nich jest oczywiście previz filmowy. Znajomość programu będzie mile widziana lecz nieobowiązkowa. Zainteresowanych zachęcamy do obejrzenia materiałów szkoleniowych:
https://www.youtube.com/user/UnrealDevelopmentKit/playlists?sort=dd&shelf_id=17&view=50

Warsztaty składać się będą z następujących etapów:

– konsultacja pomysłów,
– przeniesienie ruchu aktora na postać cyfrową (dzięki zestawowi Perception Neuron),
– tworzenie unikalnych postaci cyfrowych,
– tworzenie trójwymiarowych lokacji filmowych,
– oświetlanie sceny,
– animacja kamery,
– montaż ujęć,
– dodawanie dźwięku i muzyki,
– postprodukcja,
– finalny render.

Do wzięcia udziału w warsztatach niezbędne będą:

– scenariusz filmu lub wybranej sceny,
– uproszczony storyboard wybranej sceny (może powstać na miejscu),
– aktor który zagra wszystkie postaci w danej scenie (do dyspozycji będzie jeden zestaw do rejestrowania ruchu).

Warsztatom będzie towarzyszyła oficjalna prezentacja firmy Noitiom.

Jeżeli nie wiesz czym jest previz 3D:
https://youtu.be/iL1zClzdB-k
https://youtu.be/8kL3iuGm9sA
https://youtu.be/EaSngSqit34
https://www.youtube.com/watch?v=iK35p7EXC44

Jakub Ben

W3​ ​ showreel

Założyciel​ ​ studia​ ​ i​ ​ Creative​ ​ Director​ ​ w​ ​ Maelstrom​ ​ Interactive,​ ​ były​ ​ Assistant​ ​ Director​ ​ w CDProjekt​ ​ RED.​ ​ Pracował​ ​ przy​ ​ tytułach​ ​ takich​ ​ jak:​ ​ Wiedźmin​ ​ 3:​ ​ Dziki​ ​ Gon​ ​ wraz​ ​ z​ ​ dodatkami Serca​ ​ z​ ​ Kamienia​ ​ oraz​ ​ Krew​ ​ i​ ​ Wino,​ ​ jak​ ​ również​ ​ nadchodzącej​ ​ gry:​ ​ Planet​ ​ of​ ​ The​ ​ Apes:​ ​ Last Frontier​ ​ studia​ ​ Imaginati.

W​ ​ ubiegłej​ ​ edycji​ ​ Film​ ​ Spring​ ​ Open,​ ​ wraz​ ​ z​ ​ Pawłem​ ​ Świerczyńskim​ ​ opowiadał​ ​ o wykorzystaniu​ ​ fotogrametrii​ ​ w​ ​ celu​ ​ odtwarzania​ ​ lokacji​ ​ filmowych​ ​ w​ ​ środowisku​ ​ 3D,​ ​ oraz​ ​ o tworzeniu​ ​ previzów​ ​ filmowych​ ​ za​ ​ pomocą​ ​ silnika​ ​ graficznego​ ​ Unreal​ ​ Engine​ ​ 4.​ ​ Rok wcześniej,​ ​ wraz​ ​ z​ ​ Igorem​ ​ Sarzyńskim​ ​ mówił​ ​ o​ ​ etapach​ ​ tworzenia​ ​ sekwencji​ ​ filmowych​ ​ w grze​ ​ Wiedźmin​ ​ 3:​ ​ Dziki​ ​ Gon.