UCZYMY ONLINE I STACJONARNIE

Za nami druga edycja Hackathonu dla Wawelu. Obejrzyjcie podsumowanie!

Podczas minionych Plenerów Film Spring Open odbyła się druga edycja konkursu programistyczno-filmowego, czyli wydarzenia organizowanego przez FSO wspólnie z Zamkiem Królewskim na Wawelu. Pierwszą nagrodę otrzymał Franciszek Matysik.

Wśród pomysłów, które uczestnicy prezentowali podczas Hackathonu znalazły się m.in.: “Wawel at a glance” Edyty Jadowskiej, “Dragon Questions” Ananthy Krishnana, “Wanda I (Pierwsza)” Wojciecha Olchowskiego oraz projekt Franciszka Matysika łączący możliwości wirtualnej produkcji materiałów filmowych ze wspomaganiem silnika graficznego Unreal Engine 5, który służy do projektowania gier komputerowych.

Inicjatywa – mająca na celu przedstawienie oferty turystycznej Wawelu dla osób, które zwiedzają Wzgórze Wawelskie, ale nie odwiedzają wystaw – została przez jury Hackathonu uznana za najbardziej interesującą.

 

Co ciekawe, Franciszek Matysik wygrał nasz konkurs po raz drugi z rzędu. W ubiegłym roku jego praca również została nagrodzona, a jej efektem jest aplikacja na telefony komórkowe oparta na AR, “Smok w Krakowie” stworzona przez CinematicVR.

Do pomysłu zaangażowałem Marcina Jamrozika i Klaudię Sedlaczek. Otrzymaliśmy też ogromne wsparcie od Konrada Ziai, specjalisty z branży VR i Kuby Sobka, eksperta od gier komputerowych. Mam nadzieję, że w przyszłym roku turyści z całego świata będą mogli korzystać już z mojego drugiego pomysłu dla Wawelu

– mówi Matysik.

Fot. Filip Błażejowski

Drugą nagrodę otrzymała Edyta Jadowska za “Wawel at a glance”.

Uczestnicy Hackathonu dostali możliwość eksplorowania nowych rozwiązań za pomocą profesjonalnego sprzętu AV. Zwycięzcy jako nagrody otrzymal kartę graficzną RTX 3080 ufundowaną przez Filmotekę Narodową – Instytut Audiowizualny oraz tablet Lenovo Tab P12 Pro ufundowany przez firmę Lenovo Polska. Dodatkowo najlepszy projekt wybrany przez Dyrekcję Zamku będzie miał szansę komercyjnej realizacji.

Wydarzenie miało na celu integrację filmowców, programistów i twórców gier (niezależnie od płci). Było skierowane do: informatyków, grafików komputerowych, specjalistów VR i AR, producentów, dźwiękowców, ale także aktorów, reżyserów, twórców cinematików, projektantów gier, specjalistówi od motion capture, wirtualnego studia, efektów wizualnych i twórców animacji, czyli przedstawicieli zawodów, które mają wpływ na rozwój branży audiowizualnej. Taka współpraca definiuje bowiem przyszłość dyscyplin kreatywnych.

2. Hackathon dla Wawelu zorganizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego w ramach programu Innowacyjna Małopolska. Swoim patronatem Hackathon objęła w tym roku firma Lenovo Polska.

Udostępnij na:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Remember Me