Warsztaty Sławomira Idziaka przeznaczone dla reżyserów i operatorów i producentów
„Potrójne Życie Weroniki”
Film Krzysztofa Kieślowskiego „Podwójne Życie Weroniki” powstał ponad dwadzieścia pięć lat temu i posłuży nam za praktyczny przykład tego, co się zmieniło w świecie filmu przez ostanie ćwierć wieku. Będziemy go inscenizować na nowo (parę wybranych scen), aby odświeżyć jego działanie dla współczesnej widowni. Przy okazji będziemy rozmawiać o dramaturgii, nowych modelach produkcji – całym skomplikowanym procesie tłumaczenia literatury na obraz. Wszystko to odbędzie się z pomocą aktorów na podstawie oryginalnego scenariusza ale bez techniki.
Nie chodzi o to, aby ćwiczenia były repliką filmu, który już powstał. Zadaniem uczestników będzie „stworzyć” utwór oryginalny oparty o inne przesłanie i opowiedziany w całkowicie odmiennym nowoczesnym stylu. Zaczniemy od analizy scenariusza akcentując jak sposób opowiadania będzie wpływał na siłę oddziaływania filmu na widza. Będziemy analizować różne modele pracy i konieczność włączenia w tą fazę pracy wszystkich twórczych członków ekipy, którzy będą mieć wpływ na ostateczny kształt filmu . Często rutynowe traktowanie tego okresu jest przyczyną późniejszej porażki.
Następnie za pomocą wybranych aktorów będziemy inscenizować na nowo niektóre sceny z filmu skupiając się na rozwoju języka filmowego, nowych modelach dramaturgii we współczesnym filmie i sposobów jego produkowania.
Prosimy zainteresowanych uczestników Plenerów Film Spring Open o kontakt z Małgosią Tusk na maila gosia.tusk@filmspringopen.eu w celu przesłania scenariusza „Podwójnego życia Weroniki” . Ci z was którzy chcą uczestniczyć w tych warsztatach, powinni go nie tylko przeczytać, ale przygotować się tak, jakby naprawdę byli przyszłymi reżyserami, producentami czy operatorami tego filmu. Tylko wtedy nasze spotkanie i praca nad nową wersją Weroniki będzie miała sens.
Do zobaczenia na Plenerach Film Spring Open.
Sławomir Idziak.