Otwieramy nabór do Grupy Gier Komputerowych pod patronatem Bloober Team. W tym roku prowadzącym zostanie Maciej Kunach, który swoją przygodę z game’ingiem zaczynał na Plenerach Film Spring Open.
Gry komputerowe jako przestrzeń dla filmowców
Podczas Plenerów uczestnicy stworzą od podstaw filmowe animacje 3D z wykorzystaniem narzędzi profesjonalnego silnika do tworzenia gier komputerowych Unreal Engine 5. Zostaną przeprowadzeni przez proces tworzenia scen, od wstępnego konceptu i pitchu przez zaaranżowaną sesję motion capture z wykorzystaniem kostiumów Perception Neuron, dostosowywanie wirtualnej scenografii, tworzenie kamer i oświetlenie po montaż i finalny render. Warsztaty będą dostosowane do uczestników. Na pierwszym spotkaniu grupa ustali, czy wolałaby skupić się wyłącznie na elementach związanych z filmowością w grach czy życzyłaby sobie również rozszerzenia scen o elementy interaktywne.
Maciej Kunach – Cutscene Designer w Bloober Team. Pracował nad operatorką i montażem scen w grze „The Medium”, narracyjnym horrorze psychologicznym inspirowanym twórczością Zdzisława Beksińskiego. Wcześniej filmowiec i dokumentalista powiązany z Bydgoską Kroniką Filmową i Mistrzowską Szkołą Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Członek jury zeszłorocznego Warsaw Animation Festival.
Gorąco zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
Jeśli chcesz dołączyć do grupy, zarejestruj się na Plenery Film Spring Open.
Partnerem Grupy jest: