Zapraszamy do zapisów do Grupy Muzyki Filmowej! Jej prowadząca, Magda Miśka-Jackowska należy do wąskiego grona profesjonalnych europejskich dziennikarzy, których specjalizacją jest właśnie muzyka filmowa.
Grupa jest skierowana na wszelkie działania związane z użyciem muzyki w obrazie. Zachęcamy do udziału wszystkich, którzy planują wykorzystać w swoich projektach muzykę oryginalnie napisaną lub już istniejącą, a także samych kompozytorów i reżyserów dźwięku oraz operatorów dźwięku.
Fot. Andrzej Szypulski
Grupa ma charakter otwarty, a jej działanie będzie opierać się głównie na konsultacjach i praktycznej pomocy przy wyborze materiału muzycznego i użyciu go w filmie, jak również pomocy w spotkaniu reżysera lub producenta z kompozytorem. Pokażemy na przykładach wpływ muzyki na obraz, funkcję muzyki w filmie i sposoby pozyskiwania ścieżek.
Zapraszamy do pracy w grupie na każdym etapie produkcji – od wyboru muzyki, przez jej stworzenie, aż po nagranie. Chętnie podzielimy się wiedzą, jak poradzić sobie z bardzo małym budżetem, gdzie szukać muzyki i jak skutecznie jej w filmie używać. Pomożemy także w nawiązaniu kontaktów z kompozytorami. I odwrotnie – kompozytorom umożliwimy dotarcie do twórców
– mówi prowadząca.
Fot. Andrzej Szypulski
Magdalena Miśka-Jackowska: dziennikarka, radiowiec, pedagog, ceniona konferansjerka, autorka książki “Kilar” wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
Do 2020 roku dla RMF Classic zrealizowała lubiane programy o tematyce filmowej, m.in. dokumentalny cykl “Mistrzowie drugiego planu” o nieznanych zawodach filmowych i “Cały ten film”, który pokazywał kolejne etapy produkcji filmu od pomysłu do premiery. Była gospodynią magazynu “Moje kino”, za który w 2010 roku dostała nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii najlepszy program radiowy lub telewizyjny o tematyce filmowej. Jej 12-odcinkowy cykl “Zagraj to jeszcze raz”, dostępny również jako podcast RMF Classic, jest radiową opowieścią o fenomenie muzyki filmowej i pierwszą tego typu produkcją w polskich mediach. Otrzymała za niego nagrodę w plebiscycie MediaTory (2019).
Przeprowadziła setki wywiadów radiowych i telewizyjnych z największymi osobowościami świata muzyki, kina. O muzyce w filmach pisze dla “Kina”. Współpracuje również z miesięcznikiem “Kraków”, “Magazynem Filmowym” i “Newsweekiem”. Od 2020 prowadzi podcast o muzyce filmowej “Score and the City”, za który otrzymała nominację do nagrody Krytyk Mówi na Festiwal Krytyków Sztuki Filmowej “Kamera Akcja” (2021).
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
Rejestracja na Plenery Film Spring Open TUTAJ.
Harmonogram 17. edycji POD TYM ADRESEM.